fredag 8 augusti 2008

Sucess stories - idébiblioteket internationellt


Sitter på tåget som ska ta mig till Malmö och surfar på ditten och datten. Eftersom jag i morgon åker iväg till Library World and Information Congress, IFLA i Quebec, kollar jag lite på deras webbplats för att se om det är några uppdateringar i programmet.

Då hittar jag en databas IFLA Libraries Success Stories. Konstigt att jag inte sett det förut! Här kan man lägga in och här kan man hitta information om projekt som rör


  • Biblioteken som mötesplats

  • Biblioteken som lärcentra för IKT

  • Vuxnas lärande

  • Tillgänglighget/låntagare med särskilda behov

  • Kulturarv

  • Mångfald

Bara när det gäller Biblioteken som mötesplats hittade jag 70 projekt - så här finns en hel del att hämta idéer ifrån!

World Library and Information Congress: 74th IFLA General Conference and Council

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar