tisdag 11 november 2008

Gnosjö kommun använder sig av Facebook

Enligt tidningen Dagens samhälle v.44, raggade Gnosjö kommun folk till sin medborgarpanel på Facebook! Projektledaren för medborgarpanelen upptäckte att 250 Gnosjöbor var med på Facebook och han kontaktade alla. 30 av dem är nu med i medborgarpanelen. Det tycker jag var ett bra resultat. Jag förmodar att han kontaktat dem privat för jag tror inte att kommunen har nåt konto på Facebook!

Om man inte vill/kan/får ha ett konto på Facebook kan man ju ha en fan-sida, som många bibliotek har idag. Jag har för skojs skull blivit vän med ganska många bibliotek och jag ser att en hel del har rätt många fans. På detta sätt får jag en massa inbjudningar till en massa spännande och intressanta saker som försiggår på bibliotek runt om - mest i Danmark! Jag får väl stänga av när det blir för mycket, men än så länge tycker jag att det är kul att se vad man gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar