söndag 6 april 2008

Nyhetsstress?

Varför har inte alla webbsidor RSS-flöden?
Jag upplever en allt högre grad av irritation när jag hittar en sida med intressant innehåll och ska lägga till den till mitt Netvibes och det inte finns några RSS-föden. Det är knappt jag vill lägga till såna webbsidor längre.

Sen när jag kollar över alla mina flöden och ser att senaste inlägg, senaste nytt är två veckor, tre dagar gammalt, tappar jag ofta intresset. Helst ska det inte va äldre än två, tre timmar gammalt. Är det såna vi blir? Nytt hela tiden? Vanliga webbsidor blir allt mer ointressanta.
Därför bör fler bibliotek göra om sina hemsidor, så att de mer liknar eller är communities.
- Apropå ett inlägg i Bibliotek utan förbud.
(Jag länkar till gamla inlägg, men läste faktiskt inlägget ganska omgående :-)).

Själv lever jag inte upp till att uppdatera så ofta, - men jag har i alla fall RSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar