måndag 20 april 2009

Tack snälla Elin och Siska!

Jag förundras ständigt med vilken energi och glädje ni sprutar ur er tips om både det ena och det andra och över allt roligt som händer på Högsbo bibliotek (som kanske fler än Elin o Siska är ansvariga för).

Tack för inbjudan till Tårtkalaset för att fira 500 prenumeranter på Elins och Siskas veckotips på Facebook. Jag beundrar er kreativitet (och ni måste ha en förstående chef) - Se Elin dansa på bibblan till Hero - iklädd Startrekdräkt. Det är nästan så att jag skulle vilja åka till Göteborg bara för detta! Hur hinner ni läsa, lyssna, titta på alla dessa böcker, skivor, filmer och dessutom marknadsföra biblioteket på detta utmärkta sätt som ni gör, kan man undra.

Kanske är svaret att det måste inte vara så pretentiöst. Ni bara gör. Och jag älskar era små halvtaffliga videosnuttar.

Undrar om inte ni borde nomineras nästa gång det är fråga om Greta Renborgs marknadsföringspris!

2 kommentarer:

  1. Det är sånt här som ger oss energi! Tack för det fina berömet.
    Sen är det såklart som du säger, vi bara gör. Ibland blir det lite fel, ibland taffligt men det är lite det som är vår grej. Vi vill vara personliga och då fungerar det bra att skriva det man tänker och inte arbeta igenom texterna eller filmerna för mycket. Allt behöver inte vara perfekt, huvudsaken är att det ger läsarna någonting.

    SvaraRadera
  2. Siska skrev det så bra, så jag behöver inte skriva det igen. Mer än att säga att du ska nog vara glad att du inte ser mig dansa till Hero, det är ingen njutbar syn direkt! Tack!

    SvaraRadera