onsdag 15 april 2009

Perspektivskifte

Jag har inte haft tid att blogga på ett tag. Före påsk gjorde jag ett inhopp några dagar på min blivande arbetsplats. Som bibliotekschef kommer jag att skifta perspektiv från det regionala till det kommunala.
Att ha jobbat på ett länsbibliotek är en bra erfarenhet att ta med sig in arbetet i det enskilda biblioteket. Det är viktigt tror jag att se saker och ting ur det lilla bibliotekets synvinkel men också ur ett helikopterperspektiv - och förstås samtidigt ur brukarens.
Jag ser fram emot att ta mig an det här jobbet helt och fullt och jag vill citera Åsa Lundegård, chefredaktör för Ica Kuriren:

Roliga och duktiga medarbetare som jobbar som sjutton, och inte är det för att nån blir rik. Eller för att börsindex kräver det. Det är andra drivkrafter vi talar om här. Arbetsgemenskap, och gå åt samma håll, och tro på någonting ihop. Att vilja göra sitt bästa. Det är också nånting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar