tisdag 20 maj 2008

Stafettpinnen från Okuvlig bibliotekarie

Jag har fått en utmaning från den okuvliga bibliotekarien Lina Ydrefelt. Jag ska berätta om vad jag lyckats med respektive misslyckats med. Dessutom ska jag berätta vad jag låtsas! När jag läser vad Lina lyckats med (och tidigare Bibliobuster) blir jag nästan matt. Jag länner mig så oerhört vanlig och samtidigt tacksam att jag inte stått inför sådana utmaningar.
Tja vad har jag lyckats med då?

- Att från att ha varit ett barn som knappt vågat ställa sig framför klassen och prata, på stående fot antagit utmaningen att få ha ett eget radioprogram (visserligen i lokalradion, men ändå), våga göra saker om än dumdristiga som att skicka in ett "proposal" till IFLA med vetskap om att det kanske blir antaget (vilket det också blev, så nu ska Anna och jag hålla föredrag på engelska framför en massa folk).
Det verkar ju mer som jag är impulsiv och drumdristig än att jag lyckas med saker o ting. Men en sak har jag i alla fall lyckats med - att få fem underbara ungar.

Vad jag har misslyckats med? Kanske att leva efter min övertygelse. Ibland önskar jag att jag blivit biståndsarbetare i stället eller jobbat med nåt riktigt viktigt, att jag blivit barnläkare eller psykolog eller nåt sånt. Fast jag gillar ju att vara bibliotekarie och konsulent också.

Vad jag låtsas? Jag låtsas att jag kan saker som jag egentligen inte vet om jag kan, som att göra radioprogram t.ex. Sen låtsas jag att jag är så gammal som jag känner mig!

Nu skickar jag stafettpinnen till Ann Östman!

1 kommentar:

  1. Hej Lo!
    Hittar din uppmaning/stafettpinne när jag är inne o kollar min blogg i redigeringsläge:-)
    Borde jag inte ha sett det i ett mail/ngn kommentar hos mig?

    Ska fundera i helgen, kul att få chansen!
    Hälsningar Ann

    SvaraRadera