tisdag 25 mars 2008

Interaktiva skrivtavlor

Det är flera år sen jag såg hur man använde sig av interaktiva skrivtavlor i undervisningen i Kinnarpsskolan i Falköping. Sedan dess har allt fler skolor skaffat sådana skrivtavlor. Det är ingen ovanlighet längre. Häromdagen såg jag en demostration av flera sådana med olika funktioner.
En portabel interaktiv skrivtavla är vad jag önskar mig till vårt länsbibliotek. Jag vet inte hur man fällde ihop den men den fick plats i typ en lap topväska. Jag har länge undrat varför inte biblioteken använder sig mer av interaktiva skrivtavlor - för användarundervisning, egna kurser, möten och externa för brukare. Är det priset som är avgörande? Inga jättestora kostnader om man inte behöver vända på varje slant. Har man inte sett vitsen med dem eller finns det något annat ännu bättre som man bör ha i stället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar