fredag 17 oktober 2008

Ta en tur i Den Förbjudna Staden!

Jag har just varit på en virtuell tur i Den Förbjudna Staden. Med egen virtuell guide har jag sett mig om i denna fantastiska stad. Faktiskt trivdes jag bättre här än i Second Life. Här fanns mycket spännande att upptäcka. Också andra avatarer att chatta med. Man kan gå på egen hand och besöka olika byggnader och ta del av kinesisk kultur, delta i aktiviteter, göra scrapbook m.m. En community är också knuten till den virtuella staden. Grafiken är snygg, som ett hyfsat datorspel.
Projektet The Forbidden City: Beyond Space and Time är ett samarbete mellan IBM och The Palace Museum i Beijing.
Ladda ner Den Förbjudna Staden här.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag ska genast kolla upp detta! Och i morgon ska jag dit på riktigt!
    hälsningar från Åsa, just nu på väg från Shanghai till Beijing

    SvaraRadera